Współcześnie koszmary uważa się za patologię, odstępstwo od normy, zakłócony sen czasu jawy. To błędne założenie, bo za upiorne, złe uważamy coś czego dostatecznie nie poznaliśmy przez co wydaje się nam obce i wrogie. To co zdaje się nam stanem anomalnym, dystopią jest jednocześnie nieocenionym źródłem doświadczenia, siły i mądrości. To jedyna utopia którą możemy zaoferować sobie oraz innym, wszystko inne będzie zwykłą iluzyną, płytką przyjemnością, błogostanem zenowskiej „jaskini szatana”.
To przyroda zaprogramowała nas na doznawanie przyjemnych i bolesnych doświadczeń, jednak w świetle rozkwitu kultury i cywilizacji ludzkiej wiemy już, że całkowicie komfortowe warunki oznaczają stagnację, przyjemny stan, ale jednak brak perspektyw na zmiany. To czynniki stresogenne, ból, dyskomfort czyni zmianę, kształtuje jaźń i wolę. Musi być w tym jednak zachowany balans, więc nie może prowadzić do bezowocnej eksploatacji. Powinniśmy starać się na tyle ile potrafimy, jak najlepiej, zawsze jednak po tym czasie psychofizycznego wysiłku powinniśmy dać sobie przerwę na zregenerowanie rezerw energii psychicznej oraz integralności ciała które umysł w mentalnym polu zachowuje w jako takiej funkcjonalności odróżniając nas od zwłok rozkładających się w ziemi. Aczkolwiek stany graniczne, stawiające nas na progu fizycznej i niefizycznej formy życia są nieocenionym źródłem mocy i informacji w myśl hasła „co mnie nie zabije, to wzmocni”.
Przykładowe słowa spektralne:
atha – istnieć
buel - adept mroku/naśladowca
daneshaam – Otchłań
draevia – królowa/władczyni
eamens - zdolność
egsbellt – możliwość
eisot - płomień ducha
ganumstaatz – dar smoka
herpiona – księżniczka/czystej krwi
hibern - zmiennokształt
jentesyha - fałszywa tożsamość/obca natura
laman - naznaczony
moel – zew
moyar – ja w tobie/wola sprawcza w czymś/kimś/zdarzeniu
mrooh - wewnętrzny cień/alter ego/mroczna emanacja/doppelganger
mudrak - jaszczur
non – nie
nova - gwiazda
vitalize – płodność/kreatywność
pi - umysł
psycheo - dczucie/obsesja/pragnienie/chęć
sau – świat
sedu - trofeum/pamiątka/zdobycz
sept – serce
victum - zwycięstwo okupione ofiarą, błogosławieństwo za rytualny podarunek
yath – być
zeir - żywioł/natura
Przykładowe nazwy strażników/bytów/panów bądź władców krain:
Aduna-Rikhi – naznaczona przez smoka/naczynie demonów
Alyahel – pan żólci/jadu
Arath Mel Karo - krwawy smok/strażnik czystości krwi/ten którego krew jest nasieniem
Azeliar-Sorath - asur zwiadowca/ten który poznaje/patrzący w chaos/odstępca demonów choronzon
Chermesont – przewodnik koszmaru, światło w mroku
Coda Veyavin - Czarna Smoczyca/oblubienica mroku
Gebronedis – pani bólu/trwogi
Iris Istanuna - pani radosnego bezładu/szczęście ryzyka/odkupienie samobójców
Linara - wąż kreacji/wężyca duchowości, w pewnym sensie kundalini tylko bliżej związane z wodą i księżycem (w dosłownym znaczeniu ogień który jest wodą, lub woda która jest ogniem)
Maran - Królowa Pająków/Pajęcza Matka
Mudrak-Daaht - Czarny Smok
Vatalya – pani krwawego blasku/zatrutej krwi
Veroquliavenda - pamięć archetypów/rzeczywistość rozszerzona/symulakra umysłu
Quadbaddon - Sztorm morskich węży/pan węży w domyśle Naga
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz