niedziela, 7 lipca 2013

Nazwy i byty - Otchłań

Współcześnie koszmary uważa się za patologię, odstępstwo od normy, zakłócony sen czasu jawy. To błędne założenie, bo za upiorne, złe uważamy coś czego dostatecznie nie poznaliśmy przez co wydaje się nam obce i wrogie. To co zdaje się nam stanem anomalnym, dystopią jest jednocześnie nieocenionym źródłem doświadczenia, siły i mądrości. To jedyna utopia którą możemy zaoferować sobie oraz innym, wszystko inne będzie zwykłą iluzyną, płytką przyjemnością, błogostanem zenowskiej „jaskini szatana”. 

To przyroda zaprogramowała nas na doznawanie przyjemnych i bolesnych doświadczeń, jednak w świetle rozkwitu kultury i cywilizacji ludzkiej wiemy już, że całkowicie komfortowe warunki oznaczają stagnację, przyjemny stan, ale jednak brak perspektyw na zmiany. To czynniki stresogenne, ból, dyskomfort czyni zmianę, kształtuje jaźń i wolę. Musi być w tym jednak zachowany balans, więc nie może prowadzić do bezowocnej eksploatacji. Powinniśmy starać się na tyle ile potrafimy, jak najlepiej, zawsze jednak po tym czasie psychofizycznego wysiłku powinniśmy dać sobie przerwę na zregenerowanie rezerw energii psychicznej oraz integralności ciała które umysł w mentalnym polu zachowuje w jako takiej funkcjonalności odróżniając nas od zwłok rozkładających się w ziemi. Aczkolwiek stany graniczne, stawiające nas na progu fizycznej i niefizycznej formy życia są nieocenionym źródłem mocy i informacji w myśl hasła „co mnie nie zabije, to wzmocni”. 

Przykładowe słowa spektralne: 

atha – istnieć 

buel - adept mroku/naśladowca 

daneshaam – Otchłań 

draevia – królowa/władczyni 

eamens - zdolność 

egsbellt – możliwość 

eisot - płomień ducha 

ganumstaatz – dar smoka 

herpiona – księżniczka/czystej krwi 

hibern - zmiennokształt 

jentesyha - fałszywa tożsamość/obca natura 

laman - naznaczony 

moel – zew 

moyar – ja w tobie/wola sprawcza w czymś/kimś/zdarzeniu 

mrooh - wewnętrzny cień/alter ego/mroczna emanacja/doppelganger 

mudrak - jaszczur 

non – nie 

nova - gwiazda 

vitalize – płodność/kreatywność 

pi - umysł 

psycheo - dczucie/obsesja/pragnienie/chęć 

sau – świat 

sedu - trofeum/pamiątka/zdobycz 

sept – serce 

victum - zwycięstwo okupione ofiarą, błogosławieństwo za rytualny podarunek 

yath – być 

zeir - żywioł/natura 

Przykładowe nazwy strażników/bytów/panów bądź władców krain: 

Aduna-Rikhi – naznaczona przez smoka/naczynie demonów 

Alyahel – pan żólci/jadu 

Arath Mel Karo - krwawy smok/strażnik czystości krwi/ten którego krew jest nasieniem 

Azeliar-Sorath - asur zwiadowca/ten który poznaje/patrzący w chaos/odstępca demonów choronzon 

Chermesont – przewodnik koszmaru, światło w mroku 

Coda Veyavin - Czarna Smoczyca/oblubienica mroku 

Gebronedis – pani bólu/trwogi 

Iris Istanuna - pani radosnego bezładu/szczęście ryzyka/odkupienie samobójców 

Linara - wąż kreacji/wężyca duchowości, w pewnym sensie kundalini tylko bliżej związane z wodą i księżycem (w dosłownym znaczeniu ogień który jest wodą, lub woda która jest ogniem) 

Maran - Królowa Pająków/Pajęcza Matka 

Mudrak-Daaht - Czarny Smok 

Vatalya – pani krwawego blasku/zatrutej krwi 

Veroquliavenda - pamięć archetypów/rzeczywistość rozszerzona/symulakra umysłu 

Quadbaddon - Sztorm morskich węży/pan węży w domyśle Naga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz